Drei aufeinandergestapelte Tageszeitungen

STOROPACK ZIET OMZET MET VIER PROCENT STIJGEN

Persbericht van 21.07.2021

  1. Bedrijf
  2. Nieuws
  3. Storopack ziet omzet met vier procent stijgen

COVID-19-PANDEMIE ZORGT VOOR GROEIENDE VRAAG IN DE ONLINE RETAIL

Metzingen, juli 2021. Storopack, gespecialiseerd in beschermende verpakkingen, sloot 2020 af met een omzetstijging. De groep met als thuisbasis Metzingen sloot het afgelopen jaar af met een totale geconsolideerde opbrengst van € 500 miljoen. Dit komt neer op een stijging van € 21 miljoen op jaarbasis en een groei van 4%, of 6% als de winst wordt gecorrigeerd voor wisselkoerswijzigingen.

Die omzetgroei is mede te danken aan de toegenomen vraag vanuit de wereldwijde onlinedetailhandel ten gevolge van de COVID-19-pandemie vorig jaar. Het koopgedrag van veel consumenten veranderde aanzienlijk en de onlinedetailhandel speelde een veel grotere rol. De onlinedetailhandel groeide vooral sterk in de segmenten kleding en elektronica, maar ook voor dagelijkse benodigdheden zoals voeding, cosmetica, drogisterijartikelen en geneesmiddelen. En door het feit dat Storopack diverse beschermende verpakkingsoplossingen in zijn assortiment heeft die specifiek voor deze sectoren zijn ontwikkeld, was de groei vorig jaar ook bij de verpakkingsspecialist duidelijk merkbaar. “Dankzij onze stabiele toeleveringsketen en ons breed productassortiment konden we ook in 2020 een solide en betrouwbare partner zijn voor onze klanten”, zegt Hermann Reichenecker, Executive Director bij Storopack.

Verantwoorde activiteiten en duurzame beschermende verpakking
Storopack is zich bewust van zijn verantwoordelijkheid en van het feit dat het toenemende volume aan goederen die via onlineretailers worden verzonden, een impact heeft op het milieu. Het bedrijf maakt er een topprioriteit van om de perfecte beschermende verpakking en dus een optimale bescherming voor elk product te kunnen aanbieden. Wanneer een product tijdens het transport beschadigd raakt, wordt er een nieuw exemplaar geproduceerd en wordt het opnieuw vervoerd. Daardoor worden er meer grondstoffen verbruikt en is er extra transport, wat nadelig is voor het milieu. Storopack blijft zich inzetten voor een breed portfolio van verpakkingsoplossingen gemaakt van hernieuwbare en gerecycleerde materialen, zodat de beschermende verpakking zonder verspilling van grondstoffen kan worden geproduceerd. “In 2020 bestond meer dan 30% van de producten die we intern produceren al uit hernieuwbare en gerecycleerde materialen. We streven ernaar om hier 50% van te maken tegen 2025”, merkt Charles Poisson, Group Sustainability Director bij Storopack, op. “We vinden het ook belangrijk om overal ter wereld kringloopeconomieën te stimuleren en om zo het recyclagepercentage aanzienlijk te verhogen”, voegt hij er nog aan toe.

Met productinnovaties zoals de AIRplus® 100% Recycled-folie en de grondstof rEPS, die beide worden gemaakt van afval na gebruik door de industrie of door de consument, past de specialist in beschermende verpakkingen het principe van de kringloopeconomie nu al toe. Vorig jaar leverde Storopack de eerste beschermende verpakking uit 100% rEPS. Naast een brede waaier van producten met een hoog aandeel gerecycleerde materialen of uit hernieuwbare grondstoffen, is de apparatuur in de vestigingen van het bedrijf cruciaal voor Storopack om grondstoffen zo duurzaam mogelijk te verbruiken. De groep doet aan efficiënt energiebeheer en optimaliseert voortdurend zijn vestigingen over de hele wereld, om de energievoetafdruk zo klein mogelijk te houden.

 

Leonie Schulz | Franziska Zimmer
Corporate Communications & Global Support Marketing
Untere Rietstraße 30
D-72555 Metzingen
T +49 7123 1640

marketing@storopack.com