BIJ STOROPACK DENKEN WE VANDAAG AL AAN MORGEN.
Duurzaamheid is een veelzijdig concept dat zich richt op ecologische, economische en sociale kwesties, allemaal geworteld in het gedeelde principe om ervoor te zorgen dat het welzijn van toekomstige generaties gelijk is aan of beter is dan de onze. Bij Storopack is onze overkoepelende doelstelling te voldoen aan de behoeften van vandaag zonder de vooruitzichten van morgen in gevaar te brengen. Onze duurzaamheidsaanpak omvat drie dimensies die hier worden uitgelicht.
ONZE DRIE FOCUSPUNTEN
ONZE OPLOSSINGEN
We stellen onze filosofie voor, die we willen naleven en proberen te implementeren bij de ontwikkeling van elk nieuw product. Deze filosofie bestaat uit de 4 R's. Deze staan voor Reduce, Reuse, Recycle en Renew. We onderbouwen deze filosofie met oplossingen uit ons portfolio.
ONZE MENSEN & ORGANISATIE
We kijken naar onze medewerkers en onze organisatie en wat het voor ons betekent om een familiebedrijf te zijn. We willen onze medewerkers zowel uitdagen als ondersteunen. Onze medewerkers zijn ons grootste kapitaal. Tevreden werknemers zijn immers goede werknemers.
ONZE GEMEENSCHAP
We zijn ons bewust van het belang van onze gemeenschap en richten ons op sociale verantwoordelijkheid. We benadrukken onze samenwerking met externe initiatieven, die we niet alleen financieel maar ook actief ter plekke ondersteunen, zoals strandopruimacties.
BOODSCHAP VAN CHARLES POISSON, HEAD OF SUSTAINABILITY
“Ons doel is het behoud van ons milieu voor onze kinderen en toekomstige generaties door bewuste acties. Als Head of Sustainability bij de Storopack Group voel ik me vereerd dat ik dit proces kan ondersteunen, trots op wat we tot nu toe hebben bereikt en enthousiast over wat de toekomst zal brengen. Duurzaamheid is geen nieuw concept voor ons bedrijf. We zijn al vele jaren betrokken bij de ontwikkeling van duurzamere producten en zien dit als onderdeel van onze bedrijfsidentiteit. Voor ons is duurzaamheid niet zomaar een trend, maar een integraal onderdeel van de manier waarop we zakendoen en waarde creëren voor onze klanten en belanghebbenden.
We willen de ecologische voetafdruk van onze verpakkingsoplossingen voortdurend verkleinen en de juiste verpakking op de juiste plaats verbeteren waar deze nodig is. Onze perfecte beschermende verpakking is bedoeld om te ondersteunen en niet om te schaden. Daarom werken we aan onze ontwerp- en productie-innovatie om te helpen een duurzamere toekomst tegemoet te gaan.
We zitten op schema om tegen 2025 ten minstens 50% van de producten die we zelf produceren, te vervaardigen uit gerecyclede of hernieuwbare grondstoffen. De resultaten tot nu toe zijn veelbelovend en we hebben een duidelijk plan om voort te bouwen op dit momentum en de grenzen te blijven verleggen van wat mogelijk is op het gebied van duurzame verpakkingen. Sinds ons laatste verslag hebben we vooruitgang geboekt bij het definiëren van de doelstellingen en KPI's die we zullen evalueren om onze focus te behouden en ervoor te zorgen dat we voldoen aan - en in veel gevallen zelfs verder gaan dan - toekomstige behoeften, regelgeving en verwachtingen van klanten.
Onze basis hiervoor is om beslissingen te nemen op basis van feiten en deze zo transparant mogelijk te communiceren, zodat we greenwashing altijd vermijden. Terwijl we praktische vooruitgang blijven boeken, wordt onze benadering van duurzaamheid steeds meer ingeburgerd in het hele bedrijf. We weten dat ecologische en sociale duurzaamheid hand in hand gaan.”